شنبه تا پنج شنبه ساعت 9-18

علت رنگ نگرفتن موی سفید | مقاومت موی سفید در برابر رنگ | چرا موی سفید رنگ نمی گیرد

علت رنگ نگرفتن موی سفید

نکته ای که در ابتدا باید به آن اشاره شود این است که موهای سفید، در برابر رنگ مقاومت بیشتری دارند. اگر شما یکی از افرادی هستید که رنگ کردن موهای خود را در برنامه روتین خود دارید، ممکن است رنگ کردن موثر موهای سفید خود سخت تر و دشوارتر باشد. به نظر می رسد سفید شدن رنگ آمیزی را سخت تر می کند. اما علت رنگ نگرفتن موی سفید چیست ؟

علت رنگ نگرفتن موی سفید

مقاومت موی سفید در برابر رنگ

برای بسیاری از افراد متناسب با مقدار سفیدی مو،  در برابر رنگ مو مقاومت نشان می دهند. اگر این برای شما نیز صادق است، لازم است که سطح رنگ را پایین بیاورید یا از چیزی تیره تر روی ریشه های خود استفاده کنید تا پوشش بیشتری داشته باشید.

بسیاری از افراد وجود دارند که ترجیح می دهند موهای خود را به جای سفید شدن رنگ کنند. به هیچ وجه غیر معمول نیست، اما این کار را آسان تر نمی کند. ساعت‌ها باید روی موهای رنگ‌شده صرف شود و سپس رنگ آن‌ها را یک‌بار، گاهی دو بار در هفته تجدید کنید تا ریشه‌ها طبیعی به نظر برسند و با بقیه قسمت‌های سرتان مطابقت داشته باشند. اما علت رنگ نگرفتن موی سفید ناتوانی موها در پذیرش رنگ به دلیل بافت آن است.

چرا موهای سفید در برابر رنگ مو مقاوم هستند؟

به گفته متخصصان بیولوژی مو و متخصصان آرایش مو، موهای سفید به دلیل بافتی که دارند نسبت به موهای جوانتر در برابر رنگ مقاوم تر هستند. کمبود نسبی روغن‌های طبیعی در مو در مقایسه با موهای جوان‌تر، آن را به سطحی خشن‌تر تبدیل می‌کند که تمایل دارد رنگ اعمال شده را رد کند، به خصوص در اطراف ریشه بدین گوننه عمل می کند.

با افزایش سن، روغن تولید شده به طور طبیعی توسط موهای ما کاهش می یابد. پوست سر خشک‌تر می‌شود و موها زمخت‌تر می‌شوند. در این دوره، موهای خشک در برابر رنگ مقاومت بالایی دارند. موهای سفید شده می توانند مقاومت خود را داشته باشند و معمولاً تمایلی به همکاری با ما ندارند. اگر با گذشت زمان به نظر می رسد که رنگ کردن صحیح موهایتان سخت تر می شود، علت رنگ نگرفتن موی سفید به این دلیل است که این بخش از سیستم ما کار نمی کند.

علت رنگ نگرفتن موی سفید

بررسی علت رنگ نگرفتن موی سفید

اشکالی ندارد که رنگ با موهای سفید شده خوب کار نمی کند. به هر حال این رنگ برای موهای شما خوب نیست و می تواند آن را حتی شکننده تر از قبل کند و سریعتر از آنچه در غیر این صورت اتفاق می افتد منجر به ریزش مو شود. به جای استفاده از رنگ، در نظر داشته باشید که گزینه های دیگری در دسترس شما هستند که می توانند به همان اندازه موثر باشند. گزینه‌هایی که رنگ کردن موهایتان را به دلخواه آسان‌تر می‌کنند و وقتی می‌خواهید موها طبیعی به نظر برسند، ظاهری طبیعی و درخشان به شما می‌دهند.

به عنوان مثال، ژل های رنگ آمیزی مو فقط برای این منظور در دسترس هستند. شما می توانید آن را به روشی که می خواهید استایل کنید و در حین انجام آن رنگ را اعمال کنید. ژل ها یک تغییر رنگ کامل، غنی و در عین حال موقتی ایجاد می کنند.

هنگامی که از علت رنگ نگرفتن موی سفید خود آگاه شدید، باید در نظر داشته باشید که با روش های موثر می توانید به موهای خود کمک کنید. در حقیقت درشتی موهای شما دیگر مشکلی ندارد. ژل ضخیم می تواند هر مویی را بپوشاند، همان کاری که ژل معمولی شما انجام می دهد. ضمن آنکه می توانید راهنمایی های لازم را در خصوص رنگ آمیزی های جذاب و هیجان انگیز از سالن زیبایی و آرایشگری تخصصی شیبا دریافت کنید.

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

آخرین مطالب