شنبه تا پنج شنبه ساعت 9-18

آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است | رنگ کردن مو ارتباطی با ریزش مو دارد

آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند این است که آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟ مطالعات پزشکی نشان می دهد که کسانی که ریزش مو را تجربه می کنند ممکن است از افسردگی، اضطراب و فوبیای اجتماعی رنج ببرند. افسردگی می تواند باعث کاهش عزت نفس و عدم علاقه یا لذت به فعالیت هایی شود که زمانی لذت بخش بوده اند. البته ماجرا این است که قرار است رنگ مو باعث شود احساس خوبی نسبت به خود و ظاهرمان داشته باشیم. ظاهر جدید می تواند بر هیجان و شادی زندگی بیافزاید.

ممکن است که بارها از آرایشگران شنیده باشید که رنگ‌ ها پوششی روی موهای شما می‌گذارند که آن‌ ها را قوی ‌تر می‌کند. برخی می گویند رنگ نیمه دائمی می تواند به تقویت مو کمک کند و در عین حال از آن در برابر آلودگی، گرمای تابستان و سرمای زمستان محافظت کند. اما در حقیقت، با زیاد رنگ کردن موهای خود، آن ها را آسیب پذیر کرده و احتمال ریزش مو را افزایش خواهید داد.

آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟

ارتباط رنگ کردن با رشد مو

اما لازم است بدانید که آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟ رنگ مو، رشد مو را متوقف یا حتی کند نمی کند، اما می تواند با آسیب رساندن به موهای رنگ شده باعث ریزش مو شود. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند باعث برخی از آسیب ها شود. رنگ کردن موهای شما همچنین به شانه کردن و مالش سنگین نیاز دارد که می تواند باعث ریزش مو شود. زیرا این دستکاری می تواند موهای رنگ شده را شل کند.

خبر خوب این است که رنگ مو نمی تواند به ریشه های موی در حال رشد شما برسد، بنابراین نمی تواند به موهایی که هنوز رشد نکرده اند، آسیب برساند. اما با جلسات مکرر رنگ آمیزی، می تواند افزایش ریزش مو را ایجاد نماید. تلوژن افلوویوم نام علمی نوعی ریزش مو است. علائم شامل نازک شدن مو یا افزایش ریزش است. این عارضه بیشتر در زنان رخ می دهد و تقریباً همیشه با اختلال در چرخه زندگی مو ایجاد می شود.

آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟

چرخه زندگی مو

اگر می خواهید بدانید که آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟ لازم است که در خصوص چرخه زندگی مو نیز، آگاهی کافی را داشته باشید. موهای شما معمولاً سه مرحله متمایز را طی می کنند، زیرا پوست سر شما رشد می کند، می ریزد و دوباره موها را کامل می کند :

آناژن یا مرحله رشد : در این مرحله 85 تا 90 درصد موهای شما به طور فعال در حال رشد هستند.

کاتاژن یا مرحله انتقالی :  این 2 تا 3 هفته طول می کشد و حدود 3 درصد از موهای شما را در هر زمانی تحت تاثیر قرار می دهد.

تلوژن : مرحله استراحت است که به طور متوسط ​​حدود 100 روز طول می کشد. فولیکول های مو کاملاً در حالت استراحت هستند. تلوژن افلوویوم در مرحله تلوژن رخ می دهد. تحقیقات پزشکی نشان می دهد که بین 5 تا 10 درصد از موهای سر شما در هر زمان معین در فاز تلوژن هستند.

رنگ کردن مو ارتباطی با ریزش مو دارد

بنابراین آیا رنگ کردن مو، دلیل ریزش آن است؟ باید گفت که ترکیبات رایج در محصولات رنگ مو شامل آمونیاک و پراکسید هیدروژن است که یک عامل سفید کننده است. هر دو ماده شیمیایی می توانند مو را در فاز تلوژن شل کنند. محصولات رنگ آمیزی مو همچنین می توانند ساقه های مو را ضعیف کرده و منجر به شکستگی شوند. برای اطلاعات بیشتر، با سالن زیبایی شیبا در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

آخرین مطالب